2011. augusztus 10., szerda

Vége a kőkorszaknak: eljött az e-felvételi ideje

Hétfőn volt szerencsém az elektronikus felvételihez. Immár ez a negyedik felsőoktatási képzés, amire jelentkezem, de eddig csak a hagyományos formáját műveltem a felvételizésnek. Egyszerűen hihetetlen, hogy a karosszékben ülve este 10-kor megoldható ez a dolog. Nem kell postára menni az "A" és "B" lapokért, lefénymásolni az érettségi bizonyítványt, a diplomát, kitöltögetni (és elrontani) a lapokat, majd újra postára menni, megírni az ajánlott feladáshoz szükséges cédulát, a borítékot, bélyeget venni, csekket befizetni stb. 
A legjobb az egészben, hogy olyan szinten kézen fogva vezetik az embert a lapok kitöltése során, hogy legtöbbször listából, megadott választási lehetőségekből kell megjelölni a megfelelőt, súgó áll rendelkezésre, és nem enged a program továbblépni, ha valamit rosszul vagy esetleg egyáltalán nem töltöttél ki. Egyszóval nagyon hülyének kell lenned, ha mégis elrontasz valamit. A csatolásra kerülő dokumentumok miatt szintén nem kellett megmozdulnom (na jó, csak addig, amíg előkerestem a bizonyítványaimat), mert telefonnal lefotóztam őket, majd feltöltöttem a gépre, aztán a programba. A felvételi eljárás befizetésének díja szintén ugyanígy történt - internetes banki utalással. Szóval most teljesen el vagyok keveredve, holott ez nem egy új keletű dolog, hiszen 2006 óta létezik, de számomra most került előtérbe, és vettem hasznát, hiszen az utolsó pillanatban döntöttem a felvételizésről. Az persze, hozzá tartozik még a dologhoz, hogy egyszer (!) mégis be kell menni a postára, hogy a hitelesítő lapot feladjam, de ennek három nappal a pótfelvételi után van a határideje, ami szintén könnyítés.
Egy szónak is száz a vége: Éljen az elektronikus felvételi, éljen a technika és éljenek a számítógépes programok! Jipppijájéééé! :)  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése