2011. augusztus 2., kedd

Görögdinnye-dzsem projekt

Hétfőn óriási felfedezésben volt részem: görögdinnyéből is lehet dzsemet készíteni. Még soha nem hallottam, láttam, és nem is kóstoltam ilyesmit, úgyhogy gondoltam elkészítem.

Hozzávalók: 
  • kb. 1 kg dinnyehús
  • 4 evőkanál citromlé
  • 2 dl narancslé
  • 50 dkg 3:1 befőzőcukor


Ebből elméletileg 3 kisüveg lekvár jön ki, úgyhogy én kapásból dupláztam. Legyen értelme összekoszolni a konyhát. :)

Egyébként a leírás szerint írtó egyszerű az egész: A dinnyét kimagozzuk, ráöntjük a narancs- és citromlevet, pépesítjük, majd hozzáadjuk a cukrot, és lassú tűzön felforraljuk.
Persze elméletben minden olyan egyszerű! Kezdjük ott, hogy a dinnyemagozás elég macerás dolog, de az elején még lelkes az ember, úgyhogy alapjában véve vígan pepecsel vele.














A főzés része kicsit húzósabb. Bár nem áll mögttem nagy lekvárfőző múlt (eddig ez a második ilyen jellegű projektem), de a receptek mindig azt írják, hogy csak "megrottyantod", aztán kész is, töltheted az üvegekbe. Az állaga persze sose lekvárszerű lesz ilyenkor. Nem tudom, de gyerekkoromból bennem még mindig él az emlék, hogy a lekvárfőzés egész napos program, állandó felügyelettel. Most sem gondoltam, hogy ilyen hamar megleszek ("megrottyantás"), de utólag belátom, nem este 7-kor kell nekiállni lekvárt főzni, ugyanis a kezdeti lelkesedés hamar alábbhagy. Nálam ez olyan éjfél körül következett be.



Ekkor már próbáltam igencsak megsürgetni azt a rottyantást, úgyhogy a lassú tűz is egyre feljebb sunnyogott. Minden estre fél 1-kor már késznek ítéltem (akárhol is tartott a dinnye lekvárrá válása), úgyhogy üvegekbe töltöttem, remélvén, hogy majd ott elrendezi magában a továbbiakat. Egyébként a dupla alapanyag felhasználásából 7 db 3,5 dl-es üveg telt meg.



Egy hét távlatából visszatekintve a "megrottyantás", ami nálam 3 órát vett igénybe, kevésnek bizonyult: a dzsem túl híg lett. Ízre viszont igazi ínyencség, négyből három ember lemeózta, és ízlett nekik. Érdekes a dinnye ebben az állagában. Ezen felbuzdulva vasárnap elkészítettem a dinnyedszem javított verzióját két tasak zselésítő felhasználásával. Így ugyan 5 üveg lett belőle, de most igazi lekvár állagú.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése